Асаблівасці арганізацыі харчавання і пітнога рэжыму - Ясли-сад №5 г.Слуцка
Памер шрыфту
A- A+
Iнтэрвал памiж лiтарамі
Каляровая схема
A A A A
Дадаткова

Асаблівасці арганізацыі харчавання і пітнога рэжыму

У летні аздараўленчы перыяд важна забяспечыць сістэму мер, накіраваную на якасць арганізацыі рацыянальнага, збалансаванага харчавання, які забяспечвае арганізм дзіцяці усімі неабходнымі яму харчовымі рэчывамі (вавёркамі, тлушчамі, вугляводамі, вітамінамі, мінеральнымі солямі) і энергіяй. Для забеспячэння бяспекі харчавання выхаванцаў ва ўмовах функцыянавання розных формаў арганізацыі дашкольнай адукацыі неабходна надаваць увагу не толькі якасці прадуктаў, якія паступаюць на харчаблок, але і умовам, тэрмінах іх захоўвання, захаванню патрабаванняў да тэхналогіі падрыхтоўкі гатовых страў, тэрмінах прыдатнасці і ўмовах захоўвання гатовых страў.

Прыкладныя двухтыднёвыя рацыёны павінны распрацоўвацца з улікам сезоннасці. У летні перыяд перавага аддаецца свежым гародніне, садавіне, сокам.

У мэтах прафілактыкі недастатковасці вітамінаў і мінеральных рэчываў ва ўстановах дашкольнай адукацыі штодня праводзіцца "С"-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну (супаў або напояў) з разліку колькасці аскарбінавай кіслаты на порцыю згодна ўстаноўленым Нормам харчавання.

"С"-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну праводзіцца медыцынскім работнікам ці іншым упаўнаважаным асобай (шэф-кухар, кухар) у парадку, вызначаным патрабаваннямі прававых актаў.
"С"-вітамінізацыя узвараў праводзіцца пасля іх астуджэння да тэмпературы + 12 ° C — +15 ° C, перад раздачай ежы.
Пры "С"-вітамінізацыі кісялёў аскарбінавую кіслату ўводзяць у крухмальную муку. У выпадку атрымання дзецьмі полівітамінных або вітамінна-мінеральных комплексаў з-вітамінізацыя дзённага або сутачнага рацыёну не праводзіцца, калі ўтрыманне вітаміна "С" у дадзеных комплексах забяспечвае не менш за 80% сутачнай патрэбнасці ў ім выхаванца. Падагрэў "С"-вітамінізаваных страў не дапускаецца.


Для арганізацыі якаснага рацыянальнага харчавання выхаванцаў неабходна:

  1. забяспечыць энергетычную каштоўнасць сутачных рацыёнаў харчавання, адпаведных энергатратах дзяцей;
  2. максімальна разнастаіць і збалансаваць рацыён па ўсіх замяняльныя і незаменным харчовых фактараў, уключаючы вавёркі і амінакіслоты, харчовыя тлушчы і тоўстыя кіслоты, вітаміны, мінеральныя солі і мікраэлементы, а таксама мінорных кампаненты ежы (флавоноіды, нуклеатыдаў і інш.);
  3. выкарыстоўваць тэхналагічную і кулінарную апрацоўку прадуктаў і страў, якая забяспечвае іх высокія смакавыя якасці і захаванасць зыходнай харчовай каштоўнасці;
  4. ўлічваць індывідуальныя асаблівасці выхаванцаў (у тым ліку непераноснасць імі асобных прадуктаў і страў);
  5. забяспечыць санітарна-гігіенічную бяспеку харчавання (захаванне адпаведных санітарных патрабаванняў да стану харчаблока, якія пастаўляюцца прадуктам харчавання, іх транспарціроўцы, захоўванню, падрыхтоўцы, раздачы страў і інш.).

 

У летні час асаблівую ўвагу неабходна надаць арганізацыі пітнога рэжыму, т.к. падчас спякоты патрэба ў вадкасці ў дзіцяці істотна павялічваецца. Для арганізацыі пітнога рэжыму выхаванцаў выкарыстоўваецца негазаванай пітная вада прамысловай вытворчасці, фасаваная ў ёмістасці, або кіпячоная, якая захоўваецца не больш за 6 гадзін.

Пітная вада павінна быць даступная дзіцяці на працягу ўсяго часу яго знаходжання ва ўстанове дашкольнай адукацыі. Пітная вада выносіцца на вуліцу, разліваецца ў аднаразовы посуд або посуд індывідуальнага карыстання па просьбе дзяцей.